ředitel:

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

zástupce ředitele:

výchovný poradce:

preventista sociálně patologických jevů:

pracovník pověřený BOZP:

home napište nám

Španělsko očima studentů!

| Zobrazeno: 1522×

V sobotu 24. března jsem se s dalšími 11 studenty a třemi učitelkami angličtiny vydal na dlouho cestu do dalekého Španělska. Měli jsme v plánu náročnou cestu, během které jsme využili autobusovou, leteckou, podzemní a při cestě zpátky i vlakovou dopravu. Všichni jsme se sešli kolem páté hodiny ranní u minibusu, někteří ospalí, ale všichni natěšení. Po kontrole pasů pro nás odstartovala druhá část projektu Comenius, do které jsou zapojeny dvě školy v Dánsku, škola ve Španělsku a naše gymnázium.

Po vcelku nenáročné cestě minibusem do Vídně, po odbavení a čekání na nástup do letadla, naše skupina nasedla a později se úspěšně „odlepila“ od země. Před námi byla další část, a to čtyřhodinový let do hlavního města Španělska, Madridu. Po úspěšném přistání, výstupu z letadla a jízdě metrem se nám v plné své kráse ukázal madridský McDONALD’S! Pro mě to byl krásný pohled. Ale také něco k Madridu…. Je to krásné město, plné energie a veselých lidí. Podle mě je to úžasné město. Ale jdeme dál…

Po vyhledání naše letadla na madridském letišti nás čekal hodinový let do města Alicante, odkud bylo naše cílové město-Fuente Álamo-vzdáleno také asi hodinu cesty. Nicméně po úspěšném zvládnutí cesty, si mě a Kubu Noska odebrala kolem 4 hodiny ranní „naše“ rodina a mohli jsme ulehnout do postelí.

Druhý den nás čekal výlet do města Cartagena, kde nás čekala prohlídka muzea s amfiteátrem a potom véélký oběd. Nikdo z nás nevěděl, co nám donesou, prostě jsme to číšníkovi odkývali a čekali. Najednou začali na stůl nosit půllitry koly a fanty a potom velké bagety. Nevím, kolik lidí ji snědlo celou, ale takovému jídlu se podle mě dá říkat velmi vydatný oběd. Poté mě, Kubu a Sebastiána (kluk, u kterého jsme bydleli) odvezl jeho otec od školy domů. Bydleli jsme asi 15 minut cesty autem od školy, v rodinném domě. Moc hezké místo, nádherná krajina kolem nás byla samá pole a v pozadí hory.

Velmi mě překvapilo dojíždění do školy. Španělé chodí do školy na devět hodin ráno a my vždy vyjížděli tak za 5 minut devět. Nikdo tam nikam nespěchal. Přijeli jsme chvilku po deváté, nikdo se nezlobil a mohl začít náš druhý den-aktivity ve škole. Byli jsme rozděleni do 4 skupin, které nikdo z nás asi nepochopil a tak nás roztřídili studenti školy tak, jak jim to vyhovovalo. V plánu jsme měli hrát fotbal a basket, učit se tanec Španělska-flamengo, udělat prezentaci o slavném sportovci naší země a vařit. Tuto jedinou aktivitu jsem nepoznal, protože jsme se k ní nějakým záhadným důvodem nedostali. Na druhou stranu se mi tento den velmi líbil, protože ve škole mě všechny aktivity bavily a odpoledne jsme šli s dalšími Španěly a Dány do nákupního centra.

Třetí den jsme se nenasnídali u rodiny, ale měli jsme naplánovanou snídani ve škole. Všichni si došli pro hrnek čokolády a k tomu jsme dostali jakési dlouhé, smažené a sladké věci, kterým říkají „churros“. Po snídani si pro nás nejmladší studenti připravili vystoupení, které mělo představovat otevírací ceremoniál z olympiády v Barceloně v roce 1992. Po tomto vystoupení jsme šli na vystoupení nejstarších žáků, které mělo představovat muzikál High school musical, které bylo bohužel ve španělštině, což pro nás nebylo moc dobré a kdo z nás to neviděl v originále, asi nepochopil. Na druhou stranu to měli Španělé docela dobře nacvičené. Po vrácení do rodiny a odpočinku jsme se vydali do města, kde se nás opět sešlo víc. Chvíli jsme byli na hřišti, ale potom jsme se odebrali s dalšími Španěly a Dány k Damiánovi (jeden ze španělských studentů), kde jsme se podívali na film. Taky jsme u něj dostali večeři. Bylo to pro mě dost zajímavé, že tolik lidí šlo jen tak k jednomu klukovi domů se najíst a podívat na film. I když byl film ve španělštině, celý den se mi, stejně jako všechny ostatní, velmi líbil.

Další den, středa. Měli jsme nabitý program. Vyzkoušet potápění, projet se na velmi rychlé lodi a večer rozlučková párty. Všechno šlo podle plánu, potápění s bombou (pro mě poprvé) bylo úžasné. Myslím, že projížďka na Speadboat musela být také skvělá, poté opalování na pláži. Všechno to až trošku pokazila informace, že jeden z našich letů domů, z Alicante do Madridu, byl zrušen. Nikdo z nás, studentů, nevěděl, jak a kdy se dostaneme domů. Ale i přesto jsme nasedli do autobusů a od školy jsme opět odjeli do rodin. Já s Kubou jsme se lehce sbalili a připravili na odjezd na rozlučkovou párty. Ale najednou změna, domů poletíme ještě dnes, za chvíli je sraz u školy se všemi našimi věcmi. Takže se rychle sbalit, nasednout do auta a rychle ke škole. Po rozloučení, naložení věcí do minibusu a pár slzách jsme se opět vydali cestovat. Minibusem do Alicante, z Alicante do Madridu. A pak strávit noc na zemi, na osušce na madridském letišti. V 9 hodin ráno nám letělo letadlo do Vídně. Já osobně naspal asi tak hodinu. Ale taky to byl zážitek. J Let do Vídně, z Vídně luxusním autobusem do Brna. V Brně jsme poznali, že jsme v na českém nádraží. Už tam nebylo tak čisto. Všichni se občerstvili a po hodinovém čekání jsme nasedli na předposlední část našeho výletu, na vlak. Vyprávění zážitků a spánek. Tak vypadala cesta vlakem. Na vlakovém nádraží v Jeseníku si nás už rozebrali naši rodiče a nastala poslední cesta. Cesta do mojí skvělé postele.

Tento výlet byl úžasný, mám mnoho zážitků, Španělsko je krásná země. Děkuji paní Hynkové, Kalinové a Tunysové za organizaci a uhlídání nás. Bylo to super!

Petr Barták

Španělsko

V sobotu jsme časně ráno vstávali,
proto nám všichni nezamávali.
Rozloučili jsme se s rodiči,
nenadáli jsme se a autobus už s námi fičí.
Do Vídně nám cesta rychle utekla,
jen ta naše česká dálnice s námi párkrát hrkla.
Přestože nám je už dosti let,
pro mnohé z nás to byl první let.
Při letu jsme měli tak nádherné výhledy,
které by se dali poslat i jako papírové pohledy.
V Madridu jsme prvně zamířili do McDonaldu,
každý si tam vybral jídla haldu.
Potom jsme vyrazili v Madridu do ulic,
dýchali jsme zde atmosféru z plných plic.
Na letišti jsme nastoupili do dalšího letadla,
které mělo příjemné sedadla.
V letadle jsme už i zaklimbali,
protože bychom se zítra vůbec nevyspali.
Z Alicante nás odvezl autobus do školy,
kde bylo plno aut s litými koly.
Přiřadili nám španělskou rodinu,
se kterou jsme se seznamovali asi hodinu.
Potom jsme šli hnedka spát,
protože jsme zítra museli brzo vstávat.
Ke snídani jsme měli buchtu sladkou jako povidla,
a pak jsme jeli do Cartageny do římského divadla.
Na oběd jsme měli bagetu s párky
a odpoledne jsme kupovali dárky.
Večer jsme závodili ve formuli,
jako malý Jarno Trulli.
Další den jsme dělali ve škole prezentace,
na české, španělské a dánské sportovce.
Učili nás i španělský tanec,
což byl srandy ranec.
Také jsme měli vaření,
to bylo jenom času maření.
Odpoledne jsme šli na nákupy,
kde děvčata koupila oblečení kupy.
V úterý byl ve škole i španělský sportovec
a podle všeho je to borec.
Na oběd jsme zašli na mořské plody,
do luxusní Cartagenské hospody.
Vyšlápli jsme dokonce i na místní kopec,
kde měl hrádek Hannibalův otec.
Ve středu jsme se trochu povalovali
a přitom jsme se opalovali.
Pluli jsme na člunu který jsme řídili
a nebyli jsme vůbec žádní břídili.
Španělé se rozhodli stávkovat
a my jsme se museli rychle pakovat.
Nakonec nám sehnali poslední let,
byl to prostě adrenalinový výlet.

Martin Kosinka

ŠPANĚLSKO

Naše cesta začala v sobotu brzy ráno. Před školou na nás čekal autobus, který nás odvezl do Vídně, odkud jsme měli letět letadlem do Madridu. Po asi 3 hodinovém letu jsme přistáli na letišti v Madridu. Tam jsme měli spoustu času, tak jsme se vydali na průzkum. Tamním metrem jsme se dostali až do centra. Viděli jsme i západ slunce. Po rychlé prohlídce nejdůležitějších míst Madridu jsme opět spěchali na metro, abychom stihli další let do Alicante. Z Alicante jsme ještě asi hodinu a půl jeli autobusem až do školy, kde si nás převzali hostitelské rodiny.

Když jsme se v neděli sešli před školou, všude byla slyšet jediná věta: „V noci byla taková zima…“. Ve Španělsku zrovna panovaly zimní teploty, tzn. kolem 15°C. Hned jak jsme si pověděli, kde bydlíme a jak se nám spalo, vyrazili jsme do města s názvem Cartagena, kde jsme měli naplánovanou prohlídku středověkého divadla a oběd v restauraci. Po obědě jsme dostali krátký rozchod, a pak následovala cesta do rodin.

A bylo tu pondělí ráno. Vyrazili jsme do školy, kde si pro nás Španělé přichystali 4 různé aktivity. Byly to sport, tančení Flamenga, vaření a vytváření prezentace o významných osobách z jednotlivých zemí. Odpoledne nás hostitelská rodina zavezla do nákupního centra v Cartageně, kde jsme se sešli i s ostatními spolužáky, kteří s námi byli ve Španělsku.

V úterý jsme se sešli opět ve škole. Studenti nižších ročníků si připravili představení, které mělo představovat zahajovací ceremoniál z olympiády v Barceloně v roce 1992. Potom jsme šli do divadla, kde jsme shlédli představení High school musical v podání žáků nejstaršího ročníku. Bohužel bylo ve španělštině. Odpoledne jsme se sešli venku na dětském hřišti s některými Španěly, Dány i Čechy a navečer jsme šli k Damiánovi, kde jsme se dívali na film, opět ve španělštině.

Poslední den byl před námi a my měli v plánu stihnout ještě hodně věcí. Nejdůležitější bylo potápění, plavba na speedboat a také rozlučková párty. O něco dříve jsme se všichni ráno potkali před školou. Autobusem jsme dojeli k přístavu, kde jsme nastoupili na trajekt. Plavba nebyla nijak dlouhá. Když jsme dopluli na místo, kde jsme se měli potápět, bylo nám řečeno, že jsou zde velké vlny, proto jsme odjeli autobusem na druhou pláž, kde už jsme se potápět mohli. Přestože moře bylo studené, do moře jsme vlezli vybaveni neoprenovými obleky a dýchacími přístroji. Nikdo se neutopil, všichni jsme se vrátili do rodin.

Když jsme se navečer chystali na rozlučkovou párty dozvěděli jsme se, že kvůli generální stávce musíme letět dřívějším letadlem. To znamenalo urychleně se sbalit a dostavit se před školu. Párty se konala bez nás a my strávili noc na letišti. Po nekonečné noci jsme letěli do Vídně, tam už na nás čekal autobus Student Agency, který jsme jen tak tak stihli. Luxusní vybavení autobusu nás překvapilo. I přes veškeré komplikace jsme se dostali domů v pořádku a včas.

Nejradši bych se tam hned vrátil.

Jakub Nosek

Naposledy změněno pondělí, 20 srpen 2012 13:05
pro zobrazení hodin je potřeba mít povolený javascript

pátek 18. srpen 2017

28 29 30 31

gympl banner web 2015 1

100let gymjes

• Školní kolo konverzační soutěže v německém jazyce

26.01.2017
    Dne  25.01.2017 proběhlo školní kolo olympiády v německém jazyce.  Soutěžící konverzovali s němčináři o jejich vztahu ke kultuře,  volném čase, o městě Jeseníku, o jejich všedním dni a o dalších tématech z oblasti každodenního života. Vítězem kategorie 1. a 2. ročníku se stal Daniel Pražák (2.C), druhé místo obsadila Mariana Rygolová (2.C) a třetí místo získal Daniel Tunys (XA). V kategorii 3. ročníku se umístila na prvním místě Silvie Zbořilová a na místě druhém Tereza Vodáková, obě z EA. Všem zúčastněných děkujeme za jejich nadšení pro německý jazyk a těšíme se na jejich výbornou reprezentaci gymnázia v okresním kole.
  • Gymnázium se sportovní přípravou - přehledné informace

02.11.2016
    Gymnázium se sportovní přípravou - přehledné informace Rychle se blíží termín přihlašování žáků 9. tříd do oborů s talentovou zkouškou (30. listopad 2016),  Pro usnadnění volby studijního oboru gymnázium se sportovní přípravou na Gymnáziu Jeseník přinášíme pro uchazeče a jejich rodiče přehledné informace, na základě kterých si mohou vytvořit reálnější představu o průběhu studia a specifických nárocích daného oboru.
    Číst dál...
  • Mobilní objednávky obědů

01.08.2016
    Školní stravovna nyní nabízí objednávání stravy jednoduše i z vašeho mobilního telefonu či tabletu s operačním systémem Android. Aplikaci naleznete v Google Play pod názvem Strava.cz a díky ní získáte: přehled o jídelníčku na několik dní dopředu možnost objednávání a odhlašování stravy aktuální informace o vydané stravě aktuální informace o stavu konta možnost sledovat historii objednávek a plateb za stravu upozornění na objednané jídlo v nastavený čas
    Číst dál...
  • Jste zvědaví na zajímavé fotografie, které nenajdete ve fotogalerii akcí?

24.06.2016
    Pak je tu pro vás i web plný fotografií ze školních akcí, které najdete na rajčeti pod adresou http://gymjes.rajce.idnes.cz/
  • Online testy na maturity z angličtiny

20.05.2016
    Milí studenti, v nasledujícím dokumentu najdete seznam aktivních webových odkazů na online testy z angličtiny na úrovni B1 (základní úroveň maturitní zkoušky). Můžete opakovaně procvičovat četbu, gramatiku i poslech a své výsledky si ihned zkontrolovat. Tento dokument si můžete stáhnout  zde.
  • Gymjes má kanál na Vimeo

10.02.2016
    Najdete zde nejen dokument o Semifinále FLL, upoutávek na soutěž i část programu ze stužkovacího plesu, vše od SKYART studia. https://vimeo.com/channels/gympl
  • Výsledky minisčítání

02.12.2015
    Vlistopadu se někteří mladší studenti naší školy zapojili do akce Statistického úřadu - minisčítání. Na následujícím odkazu jsou veškeré údaje zpracovány do tabulek a grafů, tak se podívejte:-) Minisčítání 2015
  • Almanach

08.04.2015
    Almanach Pozor, probíhá doprodej posledních kusů almanachu vydaného ke 100. výročí založení gymnázia (v kanceláři školy). Cena 50 Kč/kus.